Tuesday, November 28, 2006

دعوة للتفاؤل


السلام عليكم

الاغنيه دى احب اقولكم كلمتها علشان لو حد فيكم حزين يفك ويرمى همومة على الله ويكون عندة عزيمه بانه يتغلب على نفسة واوعى تخلى العالم الخارجى يؤثر على عالمك الداخلى

--------------------------------------

لو قابلت الحزن جايلك سيبة وامشى

وانت ماشى دارى قلبك وابتسم لة وعرفة انك خلاص بقيت بتضحك

دا لو قابلتة

------------------------------------------------------------------

لو حبيبك يجرحك اثبت ياقلبى مطرحك

وانسى الجراح انسى

------------------------------------------------------------------

ان الاوان تفرح وتمسح كل جرح واااااااااااااااة

------------------------------------------------------------------

1 comment:

Anonymous said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم يا جماعة عاملين ايه؟يارب تكونوا بخير .بصوا بقي انا مش من هواة اني اكتب تعليقات عالنت بس بجد يا جماعة انا مريت بتجربة واحب انكم كلكم تستفيدوا منها.بمناسبة الكلام اللي هبهوب كاتباه عن الحزن.بجد يا جماعة مافيش حاجة تستاهل اننا نحزن عارفين ليه؟ لان طول ما الواحد بيبقي حاسس ان ربنا معاه وجنبه يمكن ربنا بيختبرنا والاختبارات ساعات بتكون شديدة علينا بس ربنا عمره مابيسبنا وترجع الدنيا تروق وتحلي تاني وتنور ونبتسم ونقول ياااااااااه ربنا جميل اوي عمره ماهيسبنا.الشيء اللي خلاني اكتب الكلام ده في التوقيت ده بالذات ان السنة دي انا مريت بظروف صعبة جدا اكتر مما تتخيلوا وانا بادرس في كلية عملية صعبة جدا والثانية بتفرق فيها وكل اما امر باذمة اتكسر وارجع اقف تاني واقول يارب لكن اللي حصل ان كان عندي امتحان وحاولت اعوض لدرجة اني ماكنتش بانام وخلصت كل حاجة وبرغم كده الامتحان كان وحش جدا وحليت وحش وتعبت وقعدت اعيط.بس لما فقت قلت لا ايه اللي انا باعمله ده ربنا عمره ماهايسبني ايه يعني لما يقرص عليا شوية .وحسيت براحة فظيعة لا تتخيلوها .الكلام ده كان امبارح .عارفين انهاردة باعمل ايه؟؟مسكت المادة اللي حليت فيها وحش وتحديت نفسي اني لازم مااستسلمش واذاكر تاني وتالت ورابع وعاشر وربنا اكيد هايعوضني.واخيرا يا جماعة انا عاوزة اقول لكل واحد مهموم او عنده مشاكل مايستسلمش ليها ابدا ويحاول انه يعيش ويخليه مع ربنا.ربنا كريييييييم