Friday, August 10, 2007

نكت

واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع


مره واحد أهبل قال والله العظيم ما هنام الا اما اخلص اللبانه

واحد ركب اتوبيس.. جاله الكمسرى بيقول له تذاكر ... قال له امين
شرطه..... سابه وراح للجانبه قال له: تذاكر ... قال له: أبراهيم شرطه


مرة واحد غبي حب يطور الطيارة الهليكوبتر فك المروحة وركب بدالها
تكييف


مرة واحد غبي ابنه قاله انا عاوز موبايل ابوه قاله موافق بس بشرط
تركب اخواتك معاك

واحد ماشى ورا وحدة قالها الحلوة وراها مشوار قالتلة لا وراها
حمار

مرة 3 تلاميذ اتأخروا عن الحصة الاولى ، و لما وصلوا المدرسة
قالتلهم انتوا كنتو فين؟ الأول قال أنا ضاع منى الخاتم بتاعى، الثانى قال وأنا كنت
بدور معاه، فسألت الثالث وأنت كنت فين؟ قلها كنت دايس عليه!!

توأم قال لأخوه انت كنت فين من الصبح يازفت. ماما حمتنى مرتين

مره واحده حامل ابنها الصغير بيسألها:ايه اللي في بطنك ده يا
ماما قالتله :ده أخوك يا حبيبي...تاني يوم و هوه في المدرسه المدرس سأله:انت عندك
اخوات؟ قاله:كان عندي واحد بس ماما أكلته.


مرة واحد عصبي اتجوز وحدة عصبية الدكتور جاى ينزل الولد قاله
اوعى ياعم انا نازل لوحدى

واحد مشغول اتجوز واحدة مشغولة خلفوا ...عيل مش فاضيلهم

مرة واحد بيسال مراته انتى بتحبينى اد ايه قالتله اد ما انت بتحبنى
قالها وليه كده انا عملتلك حاجه لاسمح الله


عريس بيقول لعروستة لازم تعرفي ان كلمتي في البيت زي الساعه بصتلو
بنظرت غضب...قالها يعني لا بتقدم ولا بتأخر

عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت
لقى العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد!

سألو واحد بخيل طحن: تعمل ايه لو الدنيا برد؟ قال: أروح جنب
الدفاية. قالو: ولو الدنيا بردت أكتر؟ قال:أقرب من الدفاية. قالو: ولو بردت أكتر؟
قال: ألزق في الدفاية. قالو: طب ولو نزل تلج؟ قال: أشغل الدفاية بقى وأمري لله

واحد بخيل دخل على ولاده وقعد يزعق بصوت عالى علشان مشغلين المروحه
على 3 وهما 2 بس


واحد بخيل عندو ثلاث تفاحات فتح الاولى لقى فيها دود التانية فيها
دود وصل للثالثة طفا النور و أكلها


مرة واحد بخيل شقتة ولعت ادى للمطافى رنة

واحد مسطول راجع البيت كل مايحاول يفتح الباب يترنح ، ويترنح ابنه
بص له من الشباك وقال له بابا أحدف لك المفتاح أبوه قاله المفتاح معايا ياواد احدف
خرم الباب

محشش قطع رأس أخوه وهو نايم...وقعد يضحك ويقول: هيتجنن لما يصحى
الصبح وميلقهاش

مرة واحد سكران ماشي في الشارع لقى واحد عنده حسنة فوق عينه قالو
ياخي عين دي ولا غين

واحد مسطول ركب تاكسي فالسائق قال له ممكن تشوفلي الاشاره اليمين
شغاله ولا لا فطلع المسطول رأسه من الشباك قال للسواق شغاله مش شغاله، شغاله مش
شغاله، شغاله مش شغاله!!!


مرة واحد مسطول قابل واحد قاله الساعة كام قاله خمسة وخمسة فرد
عليه المسطول وقاله ما تعرفشى تقول عشرة وخلاص

مرة صرصار كان زهقان قال اّخد عودين كبريت وقال اما أخش أتزحلق فى
الفريزر


نكت منقوله من موقع مصراوى

No comments: